background
logotype
image1 image2 image3


Ogólne informacje na temat zadań znajdziecie tutaj. (plik PDF)
Poniżej macie listę zadań wraz z ich opisami (po kliknięciu w nazwę zadania):

DZIECI:

BAL POSTACI BIBLIJNYCH

dla min. 20 dzieci

min. 2 h

Bal powinien być od początku do końca przemyślanym i zaplanowanym działaniem edukacyjno-wychowawczym oraz integracyjnym.

Zadbajcie o:

  • charakteryzację i przebranie dzieci,
  • przedstawienie każdej z prezentowanych na balu postaci, aby dzieci wiedziały w czyją rolę się wcielają
  • zabawy i gry zespołowe
  • muzykę: taniec i śpiew
  • wodzireja (powinien być to ktoś z Was)
  • poczęstunek
  • balony i serpentyny
  • opiekunów (w tym osoby dorosłe)
  • zaproście księdza proboszcza lub innego zaprzyjaźnionego kapłana.

Przestrzegamy byście przypadkiem nie zorganizowali balu w piątek.

 

FESTIWAL PIOSENKI RELIGIJNEJ

min. 10 uczestników (dzieci) + min. 40 osób publiczności

min. 1 h

Zadbajcie o:

  • odpowiednie miejsce
  • nagłośnienie
  • podkłady muzyczne (lub grających na żywo muzyków)
  • prowadzenie
  • nagrody
  • propozycję repertuaru dla niezdecydowanych uczestników
  • zaproście księdza proboszcza lub innego zaprzyjaźnionego kapłana

MARATON

dla min. 20 dzieci

min. 1 h       

 Zadbajcie o:

  • wyznaczenie odpowiedniej, ciekawej trasy
  • przygotowanie uczestników - w tym numerów startowych
  • uroczyste rozpoczęcie i zakończenie
  • wręczenie medali i symbolicznych nagród pocieszenia
  • zaproszenie do współpracy i kibicowania rodziców dzieci
  • zorganizowanie komentatora
  • zaproście księdza proboszcza lub zaprzyjaźnionego kapłana
  • opiekę medyczną
  • napoje dla uczestników
  • opiekunowie (dorośli)

PRZEDSTAWIENIE

dla min. 40 dzieci

min. 30 min.

 

Przygotujcie przedstawienie dla dzieci.
Zadbajcie o:

  • obsadę aktorską złożoną z młodzieży i dorosłych (co najmniej 2 os. z patrolu muszą występować)
  • scenografię
  • dobrze przygotowaną grę aktorską
  • oprawę muzyczną 
  • pamiątkowe bilety 
  • poczęstunek
  • ciekawą fabułę z aksjologicznym przesłaniem (morałem)
  • zaproście księdza proboszcza, lub zaprzyjaźnionego kapłana

NIEDZIELA DLA RODZINY

zasięg parafialny

5 h

Niedziela dla Rodziny to festyn promujący wartości chrześcijańskie. Powinien rozpocząć się od uczestnictwa w Mszy Świętej i przygotowania oprawy liturgicznej. Tutaj wiele zależy od Waszej pomysłowości. Na festyn składać się mogą gry i zabawy, zawody sportowe, prezentacje strażackie, występy muzyczne, malowanie twarzy, konkursy plastyczne i wiele innych. Nie zapomnijcie zaprosić księdza proboszcza lub innego zaprzyjaźnionego kapłana ;)

 

MŁODZIEŻ:

KURS TAŃCA - SAMBY
dla min. 20 os.
min. 4 h

Zorganizujcie dla rówieśników kurs samby. Kurs zakończcie prezentacją dla ich rodzin, przyjaciół i znajomych.


Zadbajcie o:

  • salę
  • instruktora ( może to być każdy z Was :) )
  • nagłośnienie i oprawę muzyczną 
  • zaproście księdza proboszcza lub zaprzyjaźnionego kapłana

RAJD ROWEROWY
min. 20 osób
10 h

Zadbajcie o:

  • bezpieczeństwo (patrz przepisy ruchu drogowego)
  • ciekawą trasę
  • atrakcje podczas rajdu
  • zaproście księdza proboszcza lub innego zaprzyjaźnionego kapłana (może uczestniczyć w rajdzie, lub rozpoczęciu/zakończeniu rajdu)

SPOTKANIE Z CIEKAWYM CZŁOWIEKIEM
dla min. 40 osób
min. 2 h

Spotkanie powinno posiadać wymiar edukacyjno-wychowawczy zachęcający do przyjęcia postaw prezentowanych przez gościa.

Zadbajcie o:

  • odpowiednią salę i atmosferę
  • nagłośnienie
  • niebanalny temat (myśl przewodnią) 
  • stworzenie uczestnikom możliwości bezpośredniego kontaktu z gościem
  • zaproście księdza proboszcza lub innego zaprzyjaźnionego kapłana
  • dokonanie ewaluacji spotkania

WIECZÓR ROZRYWKOWY
min. 20 os.
min. 6 h

Wieczór rozrywkowy, którego zorganizowanie jest Waszym zadaniem musi składać się co najmniej z:

  • projekcji ciekawego filmu promującego pozytywne wartości, połączonej z dyskusją na jego temat
  • turnieju gier planszowych

Oba powyższe elementy muszą wchodzić w jego skład. Oczywiście możecie dodać do tego coś od siebie, a nawet jest to wskazane. Wieczór musi posiadać jasno określony program i być działaniem wcześniej dokładnie zaplanowanym.

Zadbajcie o:

  • odpowiednie miejsce
  • nagłośnienie oraz sprzęt do odtworzenia filmu
  • poczęstunek
  • prowadzenie dyskusji
  • symboliczne nagrody dla zwycięzców turnieju
  • odpowiednio dobrane gry planszowe
  • zaproście księdza proboszcza lub innego zaprzyjaźnionego kapłana

WYPAD SURVIVALOWY
10 osób + opiekun
ok. 24 h

Wypad survivalowy ma na celu:

  • rekreację
  • przygodę
  • kontakt z naturą
  • kształtowanie sprawności fizycznej i psychicznej
  • kształtowanie własnych motywacji
  • poznawanie technik traperskich (obozowisko, ognisko, woda i żywność, wędrówka, itp.)
  • kształtowanie współdziałania w sytuacjach trudnych
  • kształtowanie zaufania w zespole

Chodzi tu o sztukę przeżycia w warunkach daleko odbiegających od naszej codzienności, a więc: przemierzenia około 30 km pieszo z bagażem przez lasy, pola, łąki, rzekę. Spędzenie nocy bez namiotu, ale tylko korzystając z tego co daje nam przyroda; rozpalenie ogniska bez użycia zapałek, zapalniczki, materiałów łatwopalnych. Przygotowanie posiłków tylko z produktów zdobytych w miejscach w których będziecie przebywać (np. ryby, grzyby itp)

Zadbajcie o:

  • wcześniejsze zbadanie terenu
  • bezpieczeństwo swoje, uczestników i przyrody (zgodnie z regulacjami prawnymi)
  • stały kontakt telefoniczny z "bazą" na zewnątrz w razie zagrożenia (rodzice)
  • stworzenie regulaminu wypadu i przekazanie go uczestnikom oraz wytypowanie dorosłego opiekuna grupy, który będzie Wam towarzyszył
  • ubezpieczenie
  • atrakcyjność wypadu
  • zaproście księdza proboszcza lub innego zaprzyjaźnionego kapłana (może uczestniczyć w wypadzie lub jego rozpoczęciu/zakończeniu)

 

 

DOROŚLI:

MĘSKIE GRANIE
dla min. 20 osób
min. 4 h

Męskie Granie to zabawa w formie pięcioboju dla ojców z synami, których zadaniem będzie wspólne wykonanie pięciu zadań. Trzy z nich to:

  1. dwugodzinny spływ kajakowy
  2. wspólne puszczanie latawca
  3. turniej piłkarzyków - mecz syn vs. ojciec - musi trwać 2 x 15 min. + ewentualna dogrywka

4. i 5. zadanie wymyślcie sami wg. możliwości jakimi dysponujecie, ale pamiętajcie by łączyć elementy rywalizacji, integracji i dobrej zabawy.

"Męskie Granie" musi mieć charakter jednolitej imprezy wcześniej odpowiednio zaplanowanej i przygotowanej o jasnym i klarownym programie rozpisanym na min. 4 h. Na rozpoczęcie imprezy zaproście księdza proboszcza lub innego zaprzyjaźnionego kapłana.


 

SPEŁNIĆ MARZENIE
marzenia 3 osób

nieokreślony

W tym zadaniu musicie odszukać i spełnić po jednym (realnym do spełnienia, ale nie zbyt banalnym) marzeniu trzech osób. Zachęcić dorosłych do zwierzeń nie jest łatwo, więc będzie to nie lada wyzwanie, ale za to jak wiele dobra może przynieść. Podejmujcie je przede wszystkim z dobrego serca i chęci niesienia uśmiechu i radości innym. Tak więc jest to zadanie dla naprawdę szlachetnego patrolu. Możecie poprosić o pomoc księdza proboszcza, lub innego zaprzyjaźnionego kapłana. Pamiętajcie by nie zdradzić tym osobom, że ich marzenie spełniacie tylko dlatego, że wykonujecie nasze zadanie.

PUNKT MEDYCZNY
min. 15 osób
min. 1,5 h

 

Przygotujcie punkt medyczny w którym będzie:

  • mierzenie ciśnienia
  • pomiar glikemii
  • informacje n.t. zdrowego stylu życia
  • piramida żywieniowa
  • kurs przedmedycznej pierwszej pomocy
  • profilaktyka chorób serca
  • rozdawanie materiałów prozdrowotnych
  • rozdawanie materiałów pro-life
  • warzenie i mierzenie
  • obliczanie współczynnika BMI
  • przygotowany przez Was zestaw ćwiczeń dla dorosłych 
  • informacje o naprotechnologii

Zaproście księdza proboszcza lub innego zaprzyjaźnionego kapłana.

REPORTAŻ O LUDZIACH Z PASJĄ
5 bohaterów reportażu + min. 30 widzów
czas prezentacji:  1 h

Nagrajcie reportaż o pięciu osobach których pozytywnie zakręcone życie wypełnione jest godną uwagi pasją, której oddają się bez reszty. Pamiętajcie, że to Wy sami macie przeprowadzić z nimi te rozmowy. Następnie zorganizujcie pokaz przygotowanego i zmontowanego filmu (dobra postprodukcja mile widziana) dla co najmniej 30 osób. Zacznijcie ja krótkim wstępem, a po filmie możecie dodać kilka słów podsumowania, własnych spostrzeżeń i podziękowań. Na projekcję filmu zaproście księdza proboszcza lub zaprzyjaźnionego kapłana ( nie jest powiedziane że nie może on wziąć udział w reportażu :) )

Do dokumentacji dołączcie również plik z tym reportażem.

WYMIENIALNIA KSIĄŻEK
min. 20 osób
min 2 h

Zorganizujcie "Wymienialnię książek" - będzie to przedsięwzięcie podczas którego osoby lubiące czytać będą mogły przyjść i wziąć sobie za darmo książkę z dostępnej puli, która ich zainteresuje. Lecz najpierw, aby wziąć udział, taka osoba musi przynieść inną, równie ciekawą książkę, którą już przeczytała, odstawiła na półkę i z czystym sumieniem może polecić innym. Z takich książek właśnie zostanie utworzona pula, z której będzie mogła wziąć książkę kogoś innego, a ktoś inny jej.

Takie "wymienialnie" były już organizowane w kilku dużych miastach w Polsce i wielu na świecie. Są one odmianą bookcrossingu. Jak twierdzi ciocia Wikipedia: "Bookcrosserzy, czyli ludzie uprawiający bookcrossing, tłumaczą swoją ideę tym, że książki nie lubią być więzione w domu na półkach, wolą krążyć z rąk do rąk i być czytane."

Jeśli macie wątpliwość jak powinno to wyglądać - poszukajcie relacji z innych wymienialni zorganizowanych w Polsce, lub sami wymyślcie jakąś ciekawą konwencję.

2018  Gra WYZWANIE  globbersthemes joomla template